Vándori Andrea

Rólam

Sportoktatóként 2011 óta dolgozom. Szeretem, amit csinálok és azt gondolom, hogy ez érezhető is az óráimon. Az én nézeteim szerint a mozgásnak rengeteg pozitív hozadéka van a mindennapokban a formás lábakon túl is ? Fejleszt, beindít, rendszerességre szoktat, megtanít küzdeni, plusz energiát ad és még sokáig sorolhatnám, de ez még csak a mentális része. Fizikálisan meg talán kár is részletezni az anyagcserétől az állóképesség fokozásán át egészen a csinos külsőig minden benne van. Így egy kicsit mindenki a saját határain belül váltja meg a világot ? Én ezt a szemléletet képviselem az óráimon és ennek szellemében tevékenykedem.

Küzdősport alapú fitness oktatói és Pilates oktatói végzettségem van. Jelenleg az alábbi három óratípust tartom a Lélekforma stúdióban:

Alakformáló aerobic: Klasszikus alapokra építkező súlyzós edzéstípus, minimális koreográfiával. A hosszú távú zsírégetést és az állóképesség fejlesztését váltakozó erősségű blokkokkal biztosítjuk. Egyetlen segédeszközünk egy pár kézi súlyzó, ami az óra majdnem egésze alatt használatban van. Az edzés végén a nyújtás előtt általában még helyet kap egy rövid erősítő blokk is.  Jellegéből fakadóan ez az óratípus elsősorban azoknak ajánlott akik szeretnek az edzés során kellemesen elfáradni és esetenként kicsit a saját határaikat feszegetni.

Pilates: Óráimat a 7 Pilates alapelvnek megfelelően alakítom.  Ellazulás, központosítás, helyes légzés, helyes testtartás, koncentráció, folyamatos mozgás és koordináció. Mindezen alapelvek figyelembevételével, de esetenként a vendégek egyedi igényeihez igazodva épülnek fel a gyakorlatsorok az edzések során. Eszközzel vagy eszköz nélkül egyaránt teljes testet átmozgató feladatokkal és kellemes zenével készülök. Sok nyújtás és a mélyizmokra ható munkavégzés a jellemző, miközben az ízületek kíméletére törekszünk. Kortól függetlenül mindenkinek ajánlott akár rehabilitációra vagy a mozgékonyság, hajlékonyság visszaszerzésére, szinten tartására és tartásjavításra is.

3D Drill : A 3D Drill egy saját testsúlyos edzésforma, ahol a különböző gyakorlatokat sorozattá összefűzve, áramlásszerűen végezzük.
3D – mert a tér mindhárom síkjában dolgozunk.
Mozgásanyaga a mobilitás, stabilitás, egyensúly és koordináció fejlesztését célozza. Rengeteg korrektív gyakorlatot tartalmaz, így a sérülések megelőzésének, a helyes mozgásminták kialakításának egy lehetőségét kínálja. Elemei főként a funkcionális edzésből, jógából, fizioterápiából és a korrekciós gyakorlatokból származnak.

Az áramlásszerű mozgás fokozatosan, kellemetlen feszegetések nélkül készíti fel a mozgásrendszert a nagyobb terhelésre, de a keringési rendszert is megdolgoztatja a folyamatos, állandó testhelyzet-változtatásokkal végzett gyakorlatsor. Eszközigénye nincs (de opcionálisan lehet használni eszközöket is), minden gyakorlat saját testsúlyos. Talajon és álló helyzetben is dolgozunk, a tér minden síkjában végzünk mozgásokat, terhelés nélküli és terhelt ízületi helyzetekben is.
Különböző blokkokban dolgozunk meghatározott időtartamban, így az óra során helyet kapnak a cardio típusú valamint a testtartást és egyensúlyt javító feladatok is egy-egy blokk erejéig.
Az órán alapvetően mezítláb vagy zokniban végezzük a gyakorlatokat, de a cardio blokkban javasolt a sportcipő használata. Törölközőt kényelmi valamint higiéniai okok miatt hozz magaddal, mert az óra során az izzadás garantált.

info

Kapcsolat