Az edzés nyáron is fontos, de hogyan érdemes?

Share on facebook
Share on google
Share on twitter

Végre beköszöntött az igazán forró nyár, viszont a kellemes tavaszi hőmérsékleten megszokott edzést egy időre el kell felejteni.  A futás, a kerékpározás, a túrázás és a séta is nehezebben megy a párás melegben, de ez még nem ok arra, hogy ne csináljuk. Tehát itt van néhány tipp a nyári edzésedhez.

 

  • Légy rugalmas az edzés idejét illetően : Csekkold gyakran az okos telefonod időjárás előrejelző funkcióját és válaszd ki a leghűvösebbnek ígérkező időpontot aznapra az edzésre. Ez néha kora reggel lesz, és néha késő este, tehát sokunknak át kell alakítani az edzések ütemezését, hogy optimális időjárásban kerülhessen rá sor.

 

  • Viselj könnyű, légáteresztő ruházatot: Ha még nincs ilyened, mindenképp fektess be egy szettre. A kimondottan meleg időre tervezett sportruházat eltávolítja a nedvességet a bőrödről, így a komfortérzet sokkal magasabb. Az is segít, ha véded a fejed egy sapkával vagy kendővel.

 

  • Vegyél egy hideg zuhanyt edzés előtt: Tudom, hogy kissé furcsának tűnik edzés előtt zuhanyozni, de a hideg víz lehűt és energiát ad. Ha hosszabb a hajad hagyd azt is vizesen, ezzel kellemes hűsítést tudsz elérni a gyakorlatok közben.

 

  • Válassz időjárás kompatibilis edzésformát: Szuper meleg és párás napokon részesítsd előnyben a low impact cardio típusú edzéseket, vagy válassz valamilyen vízi sportot.

 

  • Próbáld ki az edzést esőben: Izgalmas és frissítő élmény lehet esőben futni vagy biciklizni. Aki még nem próbálta annak mindenképpen érdemes, de ha mennydörgéssel és villámlással kísért záport fogsz ki, inkább menj haza és próbálkozz egy másik alkalommal.

 

  • Rövidítsd le vagy oszd fel részletekre az edzésed: a nyári időjárás velejárója, hogy hosszabb nappalokkal gazdálkodhatunk. Ha egyszerre csak kevés erőt érzel magadban a mozgásra, oszd fel az edzésed akár több 15-20 perces részletre és végezd különböző időpontokban a nap folyamán.

 

  • Lassítsd a tempót: mozogj kisebb intenzitással, vagy végezz intervallumokat a túlmelegedés elkerülése érdekében. Ne feledd, a szünetek teljesen rendben vannak!

 

  • Igyál vizet egész nap, nem csak az edzés előtt vagy után: A hidratált állapot meggátolja a magas hőmérsékleten végzett gyakorlás során fellépő néhány tünetet, mint például szédülés, gyomorgörcsök és fejfájás.

 

Következő cikkünk is érdekelheti

A nyújtás fontossága

Sokan azt gondolják, hogy a nyújtás olyasvalami amit csak a futók vagy  a tornászok végeznek, azonban az igazság az, hogy mindannyiunknak szükségünk

Tovább »