A mozgás és a mentális egészség kapcsolata

Share on facebook
Share on google
Share on twitter

Ez a fórum nem hivatott prédikálni, sem meggyőzni senkit semmiről. Azonban saját pozitív tapasztalataim tudományos igazolását látom az egyre gyakrabban imitt-amott felbukkanó cikkekben ahol a mozgás pozitív mentális hozadékát taglalják a hozzáértők. Ez a téma véleményem szerint méltatlanul háttérbe szorul mind a mai napig. Pedig ha belegondolunk legjobban akkor érezzük magunkat ha kiegyensúlyozottak és mentálisan egészségesek vagyunk, függetlenül a külsőnktől, bár ezt a tényezőt természetesen nem lehet teljesen függetleníteni, hiszen a külsőnk hozzánk tartozik és meghatározza az egészséges önképünket.  Emellett azonban fontos lenne tudatosítani, hogy nem csak a tökéletes kinézetű test funkcionál tökéletesen. Hova tovább tökéletes kinézetű testben is lehet valaki lelkileg nyomorult. Ezt nem érdemes hosszan fejtegetni, mert biztos vagyok benne hogy  mindenki tudna példákat felhozni mindkét oldalon. Tehát visszatérve a konkrét mondanivalómra alább olvashatjátok a mozgás mentális egészségünkre gyakorolt pozitív hatásainak tudományosan igazolt listáját, pontokba szedve:

  • szorongásoldás
  • stressz levezetés – és enyhítés
  • depresszió csökkenése, megelőzése
  • általános hangulatjavulás
  • önértékelés erősödése
  • önbizalom növekedése
  • jobb tanulási képesség
  • memória javulása
  • nagyobb koncentrálóképesség

Következő cikkünk is érdekelheti

A nyújtás fontossága

Sokan azt gondolják, hogy a nyújtás olyasvalami amit csak a futók vagy  a tornászok végeznek, azonban az igazság az, hogy mindannyiunknak szükségünk

Tovább »